Τετάρτη 21 Νοεμβρίου 2012

O Μπάρτον ζήλευε τον... Ωνάση

Ζήλια για την πέραση του Αριστοτέλη Ωνάση στις γυναίκες του κύκλου του, αλλά και για τη γοητεία που ασκούσε στην Ελίζαμπεθ Τέιλορ έτρεφε ο Ρίτσαρντ Μπάρτον. Ο διάσημος σταρ δεν δίστασε μάλιστα να κηρύξει «πόλεμο των ρουμπινιών» κατά του Ελληνα μεγιστάνα.
Οπως αποκαλύπτεται μέσα από τα αποσπάσματα του ημερολογίου του που βλέπουν το φως της δημοσιότητας μέσα από ένα νέο βιβλίο, ο Μπάρτον κάθε άλλο παρά συμπαθούσε τον Αρίστο. «Ο Ωνάσης έδωσε στην Τζάκι ρουμπίνια αξίας μισού εκατομμυρίου λιρών. Δεν υπάρχει περίπτωση να αφήσω έναν βρομοέλληνα να με ξεπεράσει! Οπότε, ας ξεκινήσει η “μάχη των ρουμπινιών”, γιατί μπορώ να γίνω χυδαίος όπως αυτός!», γράφει χαρακτηριστικά στο ημερολόγιό του με ημερομηνία Παρασκευή 25 Οκτωβρίου του 1967. Σε άλλο σημείο δείχνει ότι συνέκρινε ό,τι έκανε με το μέγεθος των υπερβολών του Ωνάση. «Είπα στην Ελίζαμπεθ με τεράστια αυταρέσκεια ότι ο Ωνάσης είχε κάνει δώρο στην Τζάκι Κένεντι για τον γάμο τους διαμάντια και πολύτιμους λίθους αξίας λίγο μικρότερης από 100.000 λίρες, ενώ εγώ είχα κάνει δώρο στην Ελίζαμπεθ πρόσφατα ένα διαμαντένιο δαχτυλίδι αξίας 127.000 λιρών μόνο και μόνο επειδή ήταν Τρίτη».

Καυχιόταν όμως και για το γεγονός ότι κατάφερε να τραβήξει το ενδιαφέρον της ταγμένης στον έρωτα του Ωνάση, Μαρίας Κάλλας, αν και ως γυναίκα δεν τον συγκινούσε. «Τρίτη 8 Οκτωβρίου 1968: Η Μαρία Κάλλας μάς είπε την Κυριακή ότι χώρισε από τον Αριστοτέλη Ωνάση. Είπε ότι ήταν πολύ καταστροφικός και ότι είχε επηρεάσει ακόμα και τη φωνή της. Νομίζω ότι είναι λίγο βαρετή. Μου είπε πόσο όμορφα είναι τα μάτια μου και ότι αποκάλυπταν καλή ψυχή! Η Ελίζαμπεθ, που έχει μάτια και στον πισινό της, έπιανε όλα όσα συνέβαιναν». Σε επόμενη σχετική καταχώρησή του σχετικά με την Κάλλας, έναν μήνα μετά το χωρισμό της και τον γάμο του Ωνάση με την Τζάκι Κένενττι, γράφει: «Η Μαρία Κάλλας είναι πολύ μόνη μετά τον γάμο του Ωνάση. Τώρα προφανώς θέλει να κάνει κάτι που θα του αποδείξει ότι το μόνο που κέρδισε είναι μια ωραία κοσμική, αλλά έχασε μια διάνοια. Πολύ σωστό, αλλά αν η επιλογή ήταν δική μου, φοβάμαι ότι κι εγώ την Τζάκι Κένεντι θα επέλεγα. Φαίνεται να είναι πιο διασκεδαστική και δείχνει και πιο όμορφη».

Το όνομα του Ωνάση όμως επανέρχεται όταν έχει διάθεση ειρωνείας: «Εμαθα από τις ΗΠΑ ότι η ταινία των παιδιών μου, “Where Eagles Dare” είχε εισπράξεις πάνω από 21 εκατομμύρια δολάρια. Αν η νέα μου ταινία “Staircase” έχει τις μισές εισπράξεις, μπορώ μάλλον να πάρω για μπάτλερ μου τον Τζ. Πολ Γκετί και τον Ωνάση για Ελληνα σεφ μου. Η Ελίζαμπεθ δε, τόπλες και με μίνι φούστα θα με σερβίρει και θα με αποκαλεί “σερ”. Αυτή θα είναι μέρα! Α, και η Τζάκι Ωνάση μπορεί να είναι η βοηθός της!»
Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι όταν το 1972 ο Ρίτσαρντ Μπάρτον άρχισε να απατά την Τέιλορ με διάφορες συμπρωταγωνίστριές του αυτή, για να τον πικάρει, εντατικοποίησε τις δημόσιες εμφανίσεις της με τον Αριστοτέλη Ωνάση.

Ο μεγάλος έρωτας της ζωής του
Το ημερολόγιο της σχέσης του πιο θρυλικού ζευγαριού της σοουμπίζ αλλά και της κινηματογραφικής ιστορίας του, ακόμα και μέσα από τηλεγραφικού χαρακτήρα καταγραφές, αποτελεί μοναδικό κειμήλιο της θυελλώδους ερωτικής ιστορίας του. Ο Μπάρτον κρατούσε ημερολόγιο μέχρι τον τελευταίο χρόνο πριν τον θάνατό του, σε ηλικία 58 ετών, τον Αύγουστο του 1984. Το μεγαλύτερο μέρος του εστιάζει στα θυελλώδη χρόνια του γάμου του με την Τέιλορ. Μάλιστα, το έγραφε με τη βεβαιότητα ότι εκείνη, την οποία αποκαλούσε «Μπαρτ», θα το διάβαζε και γι’ αυτό φρόντιζε να την πειράζει ανελέητα, εντάσσοντας μάλιστα στις σελίδες του μερικές από τις φαρμακερές απαντήσεις της.

Από τα αποσπάσματα του ημερολογίου, που δημοσιεύονται μετά από άδεια της χήρας του, Σάλι, στο βιβλίο «The Richard Burton Diaries», αποκαλύπτεται ότι η Ελίζαμπεθ ξυπνούσε με το ζόρι το μεσημέρι και ότι το 1966, ενώ βρίσκονταν στη Ρώμη, ο Μπάρτον είχε ανησυχίες οικονομικού χαρακτήρα. «Ανησυχώ αφάνταστα για το γεγονός ότι δεν έχουμε χρήματα. Ανησυχώ για το γεγονός ότι δεν θα μπορώ να προστατεύω τη γυναίκα μου και τα παιδιά μου μετά τον θάνατό μου. Κανείς άλλος δεν θα το κάνει».

Τον Απρίλιο της ίδιας χρονιάς οι ανησυχίες του περιστρέφονταν γύρω από την υγεία της Τέιλορ. «Η Ελίζαμπεθ θα πάει στο νοσοκομείο αύριο για μία επέμβαση. Ηρθε να γευματίσουμε και ένιωθε ναυτία και αδυναμία. Το κακόμοιρο! Φώναζα και της έκανα κήρυγμα επειδή δεν είναι σε φόρμα εξαιτίας της έλλειψης πειθαρχίας της. Επειδή πίνει πολύ. Νομίζω ότι τελικά μιλούσα για εμένα από φόβο γι’ αυτήν. Θεέ μου, κάνε να τελειώσει το αυριανό γρήγορα», γράφει χαρακτηριστικά ο Ρίτσαρντ Μπάρτον και από κάτω η Ελίζαμπεθ Τέιλορ έχει συμπληρώσει: «Αγόρι μου, σε αγαπώ».

Τεμπελιά και βαρεμάρα

Σε κάποια άλλα σημεία ο Ρίτσαρντ Μπάρτον αποκαλύπτει για την Τέιλορ ότι και οι δύο τους ήταν κατά βάθος πολύ τεμπέληδες και ονειροπολούσαν πώς θα ήταν αν δεν δούλευαν ξανά και περνούσαν τη ζωή τους σαν «μια αιώνια Κυριακή».
Ενα πρωινό μάλιστα, που ο Μπάρτον άργησε πολύ να ξυπνήσει, η Τέιλορ πήρε τηλέφωνο στο πλατό και είπε ψέματα ότι είναι πολύ άρρωστος για να τον δικαιολογήσει. «Εχω μια αρρώστια αθεράπευτη: βαριέμαι εύκολα. Με συναρπάζουν οι ιδέες, αλλά η υλοποίησή τους μού προκαλεί πλήξη».

Ο μεγάλος γόης αποδεικνύεται και πολύ ανασφαλής. «3 Νοεμβρίου 1966: Για κάποιο λόγο, ανησυχούσα πολύ σήμερα το πρωί για το αν η Ε. με αγαπά ή όχι και πόσο φρικτό θα ήταν να τη χάσω. Εφτασα σε μια σπάνια κατάσταση μιζέριας και ανακουφίστηκα παράλογα όταν μου τηλεφώνησε από το στούντιο. Τι μου συμβαίνει;», αναρωτιέται.

Κ. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ/ Espresso